fredag 28 december 2012

Knäckebröd på Camillas vis

Ännu ett recept som har vandrat. Jag fick det av min vän Camilla som fått det av sin chef som.... Ja ni vet vad jag menar!! Nu ska det vandra vidare tycker jag. Enkelt, gott, nyttigt och även bra som gå-bort-present!

Till en plåt.

1 dl pumpafrön
1 dl solrosfrön
1 dl sesamfrön
1 dl linfrön
2 dl majsmjöl
1 tsk salt
½ dl olivolja
2 dl kokande vatten

Sätt ugnen på 160 grader. Lägg bakplåtspapper på en plåt. Blanda ihop alla torra ingredienser. Häll i oljan och vattnet. Blanda ordentligt. Platta ut på en plåten. Det ska vara tunt och så stort det går på plåten. Grädda i 50-60 min ett snäpp upp från längst ner.  Skär det direkt i lagom bitar när du tagit ut det och låt svalna på galler! Gott med smör och ost eller med en bit brieost eller getost! Ta din favorit!

Om du ska ge bort det så lägg det i en snygg papperspåse eller slå in det i cellofan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar